margovc.reismee.nl

Brrr...

Zo zit je in een Afrikaans land aan een tropisch strand, en zo zit je in je eigen huiskamer met de verwarming aan, het moment waarop je naar buiten moet voor boodschappen steeds uitstellend. Het lijkt echt ontzettend lang geleden dat ik Kenia was, en als ik terug kijk is alles zo ontzettend snel gegaan. De laatste dagen in Diani Beach heb ik vooral relaxend doorgebracht, met uitzondering van vorige week dinsdag. Toen zijn we gaan snorkelen bij Wasini Island, echt supermooi! We werden \'s ochtends vroeg opgehaald door een busje, omdat we nog een uur moesten rijden naar de aanlegplaats van de boot. Daar aangekomen vertrokken we meteen met deze boot richting het Kisite Mpunguti Marine Park, een koraalrif vlakbij de grens met Tanzania. Onderweg zagen we meteen al dolfijnen, die heel dicht bij de boot kwamen, echt geweldig! Na een uurtje varen gingen we voor het eerst voor anker, en kon het snorkelen beginnen. Het is ongelofelijk wat je allemaal ziet onder water, alsof je rondzwemt in Finding Nemo haha! Ik kon ook wel de hele dag daar in het water blijven dobberen, maar op de planning stonden nog een tweede snorkelsessie en een diner op Wasini Island. De tweede plaats waar we gingen snorkelen was ook mooi, maar toch net wat minder indrukwekkend dan de eerste spot. Al bij al was het toch ook wel best vermoeiend, en toen ik terug de boot in ging vond ik het niet zo erg dat ik weer even kon relaxen op weg naar het restaurant. Het restaurant bleek op het puntje van Wasini Island te staan met een geweldig uitzicht, en ik heb echt de lekkerste krab ooit gegeten. Na het eten was er nog even tijd om te zwemmen en in een hangmatje te liggen, maar al snel vertrok de boot alweer terug naar de thuishaven. Woensdag was ons allerlaatste dag in Diani Beach, waar ik uiteraard helemaal niks gedaan heb, behalve af en toe van mijn ligbed naar de zee lopen en weer terug. Met een etentje bij een visrestaurantje aan het strand hebben we afscheid genomen van Diani Beach. De volgende ochtend zijn we met de taxi naar Mombasa gegaan om van daaruit te vliegen naar Nairobi. All went well, en na een nachtje in ons ondertussen welbekende nonnen-hostel was de dag van terugvlucht dan toch echt aangebroken. De terugvlucht was echter pas om 23.35u, dus om te tijd te doden en vooral omdat we alleen nog maar een witte neushoorn hadden gezien, en niet de big five - zwarte neushoorn, deden we nog even een afternoon game-drive in Nairobi National Park. Om het af te leren :D Nairobi National Park ligt ook gewoon naast het vliegveld, en het is ook bizar om met de Nairobi Skyline op de achtergrond wild te zien lopen. Hoewel we veel giraffen en zebra\'s gezien hebben, en wederom de witte neushoorn, hebben we de zwarte niet kunnen ontdekken, en blijft onze big five een big four! Het was wel een erg mooie afsluiting van onze tijd in Kenia, en na nog één keer achterom gekeken te hebben, reden we het vliegveldterrein op.

Beide vluchten (Nairobi-Dubai en Dubai-Düsseldorf) verliepen voorbeeldig, hoewel ik in totaal denk ik 2 uurtjes geslapen heb. Wat wel echt supergrappig was, is dat ik opeens aangetikt werd toen we bijna in Düsseldorf waren. Ik dacht eerst dat ik gewoon wat in moest leveren, maar het bleek Kim te zijn, die ik ken van de middelbare school en die stewardess was op mijn vlucht! Zo toevallig! Daardoor kon ik de reis ook nog afsluiten met champagne en bonbons, heeeerlijk. Bij aankomst was er eerst weer het gebruikelijke gedoe met baggage en douane, maar naar een uur kon ik dan toch eindelijk naar de aankomsthal, en daar stond Jeroen op me te wachten met rozen, heel lief :D Na deze lange dag heb ik thuis heeeerlijk geslapen in mijn eigen bedje, en zondag is mijn familie en Jeroens familie al langs geweest. Ik voel me alweer helemaal thuis. Het enige minpuntje is zoals verwacht alleen het weer, maar daar wen ik ook wel weer aan.

Deze week heb ik nog lekker vrij, maar volgende week moet ik alweer aan de slag voor mijn keuzeonderzoek. Ik probeer m\'n foto\'s zo snel mogelijk uit te zoeken, en er een mooi album van te maken, dan kan ik ze aan iedereen met trots laten zien. Voor nu moeten jullie het nog even doen met de foto\'s die hier op m\'n blog staan.

Tot slot wil ik jullie nog allemaal bedanken voor het lezen van mijn blog, en voor de leuke reacties die ik gekregen heb. Asante sana, na kwa heri!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!